خانم ها بخوانند! (بخش سوم)

اهل قناعت باشید تا شیرینی زندگی را بچشید. 

توصیه هجدهم) دوری از اتهامات بی اساس

برخی از خانم ها به راحتی همسر خود را به بی وفایی و سردی در زندگی متهم می کنند، بدون آنکه برای حرف خود دلیل و سندی داشته باشند. سعی کنید شوهر خود را به دوست نداشتن خود و گریزان بودن از زندگی و همسر و فرزندان متهم نکنید؛ چرا که برخی از مردان دوست دارند اوقاتی را فارغ از خانواده به خود بپردازند.
به او این فرصت را بدهید که گاه با دوستان خود به تفریح بپردازد. نباید با صرف این ارتباطات و تفریحات او را متهم به بی توجهی کنید.


توصیه نوزدهم) دوری از سوءظن

سوءظن به همسر خود نداشته باشید و در صورت تغییر کردار و رفتار او اولین چیزهایی که به ذهن شما می آید باید احتمالات مثبت باشد. شاید کار او زیاد شده است، شاید او خسته است، شاید فشار کاری او زیاد شده است، شاید در بیرون خانه مشکلی پیش آمده است که من به عنوان همسر باید کاری کنم که او مشکلاتش را با من در میان بگذارد و سعی کنم با مشورت های درست به تصمیم گیریش کمک کنم.
توجه داشته باشید که سوء ظن بیجا مرد را به آنچه از آن ترس داشتید می کشاند. (نکته بسیار مهم)


توصیه بیستم) عدم مقایسه با دیگران

«مهارت مقایسه درست» یکی از مهارت هایی است که زنان باید آن را بیاموزند. شاید این جمله را اینگونه برداشت کنید که شما مقایسه را بلد نیستید. نه! مقایسه کردن کار راحتی است ولی اینکه با چه کسی باید مقایسه کرد تا زندگی رشد کند و به چه گونه ای این امر صورت بگیرد، نیاز به یادگیری «مهارت مقایسه درست» است.
این که در زندگی با چه کسی خود را مقایسه کنید، بسیار مهم است. در زندگی دنیایی نباید خود را با کسانی مقایسه کرد که از لحاظ مالی برتری دارند چرا که می تواند زمینه ساز کفران نعمت و عدم توجه به نعمت هایی که دارید، شود. روش مقایسه هم بسیار مهم است. گاه ظاهر زندگی دیگران که ظاهر زیبایی است را با باطن زندگی خودمان که دارای مشکلاتی است، مقایسه می کنیم که این روش نادرستی می باشد.
هرگز شوهرتان و زندگی ای که دارید و در آن آرامش موج می زند، با دیگران مقایسه نکنید و اگر قصد مقایسه دارید با کسانی مقایسه کنید که این نعمت هایی که شما دارید، آنها ندارند. اندک ثمره ای که این نوع مقایسه کردن دارد این است که شما را شاکر خدا و قدردان همسرتان می کند.
اگر مقایسه درست صورت بگیرد، توقعات به جا در زندگی پدید می آید و آرامش ثمره آن است.  


توصیه بیست و یکم) مطیع همسر باشید.

سعی کنید در زندگی مطیع، محبت ورز و رازدار باشید و عیب های همسر خود را حتی الامکان جایی بازگو نکنید. بیان عیب های همسر در نزد دیگران می تواند زمینه ساز اختلافات و تعارض های همسران باشد. مردی که عزت نفسش از بین برود احتمال بیشتری در او هست که دست به خطاهای جدیدتر و پنهان تر بزند.


توصیه بیست و دوم) اظهار رضایت از زندگی

اگر از زندگی خود راضی هستید، آن را ابراز کنید. در خلوت های خود با شوهرتان، آنها را بازگو کنید. بیان کنید از اینکه مرد زندگی تان، اوست، بسیار خرسند و خوشحالید.
همواره از ازدواج خود اظهار خوشبختی کنید.


توصیه بیست و سوم) عدم بیان گذشته خود

برخی این سئوال را از مشاوران ازدواج می پرسند که آیا باید در مورد خطاهای قبل از ازدواج خود برای همسرمان چیزی بگوئیم یا نه؟ بهترین و درست ترین پاسخ آن است که نیازی به گفتن این مسایل نیست.
هرگز خطاهای ایام مجردی خود یا عیوب گذشته خانواده خود و بستگان را بازگو نکنید.
این برای ایام گذشته است و ربطی به زندگی کنونی شما ندارد. سعی کنید در چشم همسرتان خود را زنی نشان دهید که پاکی را دوست دارد و سعی در حفظ همان پاکی و پاکدامنی است و در واقع هم همین باشید. در مواقعی که خطایی انجام می دهید به راحتی از او عذرخواهی کنید که این امر موجب ازدیاد محبت است.


توصیه بیست و چهارم) اهل قناعت باشید.

اهل قناعت به معنای این نیست که در زندگی خساست به خرج بدهید. بلکه به این معناست که باید در خرج های زندگی حد میانه را رعایت کنید. در زندگی اهل قناعت بوده و در حفظ اموال زندگی تان بکوشید. سعی کنید از وسایل خانه در حد بهینه استفاده کنید.
از اسراف و تجملات دوری کنید که همین موارد عامل آسیب دیدن بسیاری از خانواده هاست.
اگر اهل قناعت باشید، خواسته های شما از شوهرتان نیز معقولانه خواهد بود و او مجبور نیست برای برآوردن انتظارات شما و فرزندان تان از آسایش و آرامش خود صرف نظر کند.


توصیه بیست و پنجم) توجه به زیبایی و نظافت شخصی

سعی کنید همواره در خانه خوش بو و تمیز و آراسته باشید. حتما در خلوت خود با شوهرتان، از لباس مناسب و زینت و آرایش بهره بگیرید. (کنیز مطبخی در خانه نباشید)
مردان از دیدن لذت می برند. اگر همسر خویش را با لباس و ظاهری زیبا در خانه ببینند، چشم سیری را در ارتباطات اجتماعی به همراه خواهد داشت.


توصیه بیست و ششم) غذای خوب پختن را بیاموزید.

علاوه بر بالا بردن مهارت هایی که تا بدین جا نام بردیم، مهارت های دیگری نیز لازم است که خانم ها آن ها را بیاموزند. آشپزی، تزئین سفره و غذا یکی از این مهارت هاست.
آشپزی خوب، یکی از امتیازات خانم ها به شمار می آید که باید منتخب بر ذائقه اعضای خانواده انجام شود.

نویسنده: محمدحسین افشاری

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.