آخرین خبرها

هنر انتخاب بهترین ها

هنر انتخاب بهترین ها

طبیعت انسان اینگونه است که آن چیزی را می طلبد که بیشترین بهره و سود رابرای او به ارمغان بیاورد و در راه رسیدن به آن حاضر است از چیزهای دیگری که برای او اهمیت کمتری دارند بگذرد . آنچه در این میان بسیار مهم است هنر درک بهتر و بهترین ها از میان تمامی اموری است که گرداگرد ما را فراگرفته اند . عقل خالص (اصطلاح ساخته شده توسط نویسنده) ابزاری است که در پرورش این هنر به کار می آید اما نه همیشه به تنهایی  بلکه در کنار آموزه های دینی .

امروزه انسان هایی را می توان یافت که بدون توجه به این هنر ذاتی خویش و پرورش این مهارت در وجود خود ،‌تمام زندگی و عمر خود را در راه رسیدن به بهره های کم و کالاهایی بی اررزش سپری می کنند در حالی که بهترین هایی در اطراف او و برای او آفریده شده اند که هزاران برابر ارزششان بیشتر از آنی است که ایشان به دنبال آن هستند .

جوانی که تمام انتخابش می شود رسیدن به فلان مدرک علمی و یا داشتن فلان وضع مادی ، تمام تلاشش به اندازه انتخاب و رسیدن به آن است و همتش همانی می شود که برای آن آفریده نشده است و هنگامی که به آن رسید دیگر دست از تلاش و کوشش برمی دارد ؛ اما جوانی که این هنر را داشت و دید که اعتبارات دنیا آن چیزی نیست که هدف وانتخاب شود و ظرفیت دادن بسیاری از این زیبایی ها را به او ندارد دل به آن  نمی بندد و نگاهش به گونه ای دیگرست و هدفش چیز دیگری می شود .

مَتاعُ الدُّنْیا قَلیلٌ وَ الْآخِرَهُ خَیْرٌ لِمَنِ اتَّقى‏ وَ لا تُظْلَمُونَ فَتیلا ( سوره مبارکه نساء آیه ۷۷ )

در اصل، انسان ها با انتخاب های خود ، ارزش خود را مشخص می کنند .

حال سئوال این است که راه کسب این هنر چیست ؟ راه آن به کارگیری عقل در کنار دین برای انتخاب بهترین هاست و بدون آموزه  های دین نمی توان انتخاب های خوبی داشت .

واژگانی برای تفکر :  عقل ، دین ، دنیا ، جوانی  ، بهتر و بهترین ها ، انتخاب .

همچنین ببینید

بیندیشید و ثروتمند شوید

خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (۱۹۷۳)، ناپلئون هیل روش های ۵۰۰ نفر از موفق ترین انسان­ های دوران خودش را بررسی می کند که شامل ثروتمندترین افراد، برترین سیاستمداران، مخترعان مشهور، نویسندگان و رهبران کسب و کار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.