با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ (بخش دوم)

 ازدواج با شخص ناشایسته، بنیان نهادن ستون خانواده بر آب است.
چکیده: شاید همیشه به دنبال پاسخ دادن به این سوال بوده اید که با چه کسی باید ازدواج کرد؟ ولی شاید این سوال را باید اینگونه پرسید تا خیلی از معیارهای نادرستی که در زندگی خود قرار داده ایم و دایره انتخاب های مان را کم کرده ایم، با این سوال درست شود و بتوانیم در موقع درست ازدواج کنیم.

با چه کسانی نباید ازدواج کرد

سئوال مهم و درست این است که با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

 

۱۴. زن و مرد پولکی

کسانی که به خاطر پول و دارایی تان به شما نزدیک شده اند و در باطن هیچ علاقه ای به شما ندارند، ممکن است به راحتی شما را ترک کنند. پس اینکه افراد ثروتمند برای انتخاب شریک زندگی شان وسواس به خرج می دهند، خیلی هم بی منطق نیست.

۱۵.  زن و مرد بد گمان

در روان شناسی از افرادی که به طور افراطی همسر یا دیگران را مورد نظارت و کنترل خود قرار می دهند، به «پارانوئید» یا فرد بدگمان نام می برد. این دسته از اختلالات جزو دسته های اختلالات شخصیت به شمار می آیند که به سختی قابل درمان است.
کسانی که مدام شما را کنترل می کنند و به رفتارهای شما بد گمانند. شما همیشه در رابطه ی خود با آنها سردرگم هستید. افراد شکاک، منطقی برای کارهایشان ندارند و تنها چیزی که تحویل شما می دهند یک مشت معذرت خواهی بیهوده است. پس بهتر است قید ازدواج با چنین کسانی را بزنید.

۱۶. کسی که تیپ و شخصیت نا هم خوان با شما دارد. 

همسان همسری اصلی که برای چندین بار به آن سفارش می کنیم. برای تشخیص این امر می توانید با مشاوران متخصص در حوزه خانواده ارتباط بگیرید و با راهنمایی ایشان تست های شخصیت را اجرا کنید تا به هماهنگی شخصیتی خود با فرد مورد علاقه تان پی ببرید.

۱۷. معتاد 

انسان معتاد، علاوه بر اینکه میل و رغبتی به کار و فعالیت ندارد، رفته رفته در اثر اعتیاد انگیزه های لازم برای زندگی را نیز از دست می دهد. چنین فردی را به عنوان همسر انتخاب نکنید چرا که با او آینده ای نخواهید داشت. اگر فردی معتاد علاقمند به ازدواج باشد باید ابتدا انگیزه ی لازم برای ترک را در خود ایجاد کند.

۱۸. افراد تحمیلی

بسیار به این مورد توجه کنیم و با افرادی که هیچ علاقه ای به آنها ندارید و از طرف خانواده به شما تحمیل می شوند، ازدواج نکنید که اگر ازدواج کنید این پیوند به زودی از بین می رود. چنین ازدواجی برای هر دو طرف سخت و عذاب آور خواهد بود. شاید طرف مقابل شایستگی های زیادی داشته باشد و بتواند در یک ازدواج معقول خوشبخت شود پس به هیچ عنوان امکان خوشبختی را از او و خودتان دریغ نکنید.
یکی از آثار ازدواج با افراد تحمیلی این است که همیشه در زندگی این امر را به هم یادآوری می کنند. با اندک درگیری بین ایشان، سخنی که میان همسران رد و بدل می شود، تحمیلی بودن ازدواج را در میان خود دارد.

۱۹. منزوی های افراطی

افرادی که فاقد توانایی در برقراری ارتباط اجتماعی هستند. در روان شناسی از ایشان به عنوان شخصیت های «اسکیزوئید» نام می برند. زندگی همان چند روز اول خوشی و خنده نیست. در آینده ی نزدیک، ارتباطات فامیلی آغاز خواهد شد و همسر منزوی شما اگر در برخورد با دیگران به مشکل بر بخورد، برایتان عذاب آور خواهد شد. مخصوصا برای خانم ها، همسر منزوی و گوشه گیر ناراحت کننده خواهد بود.
نباید این دست از افراد را با افراد درون گرا اشتباه گرفت. اشخاص درون گرا می توانند با دیگران ارتباط بگیرند و در این امر مشکلی ندارند ولی افرادی که به گونه ای افراطی میل به انزوا دارند اصلا میلی برای ارتباط گرفتن با دیگران ندارند.

۲۰. کسی که استقلال مالی ندارد

جوانی که از ابتدای زندگی خویش تا به حال به چیزی به نام پس انداز و نیز شغل فکر نکرده است، ازدواج با چنین مردی به این معناست که برای کوچکترین احتیاج زندگی تان باید دست تان را جلوی پدر همسرتان دراز کنید و حتی مجبور باشید برای خرج هایی که می کنید به او توضیح دهید! مردی که استقلال مالی نداشته باشد قطعا استقلال زندگی اش را به دست دیگران خواهد داد پس هر اتفاقی را در این زندگی باید پیش بینی کنید.
این افراد با کوچک ترین حادثه مالی در زندگی شان از هم می شکنند و توان مدیریت بحران های مالی زندگی را نخواهند داشت. برخی این گونه می گویند که در طول دوران زندگی خود این جوان که استقلال مالی را ندارد با تجربه آن ها را کسب می کند. این جمله نادرستی است چرا که تربیت همسران در زندگی امکان ندارد و باید این دست از مسائل در دوران کودکی و نوجوانی به او آموخته می شد.

۲۱. افراد خودشیفته و خود پسند

روان شناسی دسته ای از افراد را معرفی می کند که به آن ها شخصیت های «خودشیفته» می گوید. آن ها کسانی که از خود متشکرند، همیشه غیر قابل تحمل هستند. حتی اگر ایده آل ترین شرایط را برای ازدواج داشته باشند. البته توجه داشته باشید که افراد مغرور با افراد خودشیفته متفاوت هستند. افراد مغرور، جذاب و دوست داشتی اند. و پس از مدتی می توانند قابل معاشرت شوند اما خود شیفته ها به هیچ وجه قابل تحمل نیستند.
افراد خودشیفته به هیچ وجه احساسات طرف مقابل را درک نمی کنند وآنچه برای آنها مهم است عواطف و احساسات خود می باشد.

۲۲. کسی که اختلاف فرهنگی- مذهبی- تحصیلی زیادی با شما دارد

چنین فردی اگر چه در ظاهر فرد مناسبی به نظر می رسد، اما در آینده و در فراز و نشیب های زندگی، ناسازگاری هایش آغاز خواهد شد. اختلاف سطح سواد، منزلت اجتماعی، اختلاف مالی همیشه دردسر ساز هستند. به این نکته توجه داشته باشید که هنگام ازدواج حداقل ده سال آینده ی زندگی خود را با طرف مقابل متصور شوید، زندگی در روزهای نخست و در ماه های نخست می تواند دلچسب و شیرین باشد.
در این مورد سفارش های جامعه شناسان و روان شناسان در همسان همسری است که یک نمونه ان همسانی در فرهنگ، مذهب و سطح تحصیلات است.

۲۳. کسی که خانواده اش مخالف ازدواجش با شماست

خانواده های که موافق ازدواج جوانان خود هستند، احتمال دارد که بعد از ازدواج با عروس و داماد خود به اختلاف بر بخورند ؛ چه برسد به خانواده ای که از همان آغاز مخالف ازدواج شما هستند! ریسک چنین ازدواجی را قبول نکنید.
سرکوفت های خانواده همسر، چیز خوبی نیست. به همین دلیل بهتر است از اول این را توشه زندگی خود نکنید.

۲۴. اختلاف سنی فاحش

همانطور که در مورد پیشین بیان شد، همسان همسری یکی از مواردی است که بسیار بدان سفارش می شود. یکی از این موارد همسانی در سن دختر و پسر است. کسی که با شما اختلاف سنی فاحشی دارد، فرد مناسبی برای شما نخواهد بود؛ هرچند در آغاز انسان موجهی به نظر برسد. این اختلاف سنی می تواند از هر وجهی بررسی شود. کسی که بسیار کوچک تر از شماست یا کسی که بسیار بزرگ تر از شماست.

۲۵. از روی ترحم و دلسوزی

اگر شما هیچ میل و علاقه ای  به طرف مقابل  ندارید، صرفا از روی ترحم و دلسوزی با او ازدواج نکنید. چنین ازدواجی به هیچ عنوان عقلانی نیست. و بی شک با چنین انتخابی، پس از چند سال دچار پشیمانی خواهید شد.
یکی از مواقعی که این حس و دلسوزی آثار خودش را آشکار می کند، هنگام درگیری همسران با یکدیگر است. این زمانی است که به همدیگر علت ازدواج که همان دلسوزی و ترحم است خود را بروز می دهد.

نویسنده : محمدحسین افشاری

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.