پیام های متاریدینگی استاد فراهانی به گوشی من به عنوان…

با سلام خدمت همه دوستان عزیزم

این پست رو به اصرار دوستان و اساتید خودم در وبلاگ و نیز سایت گذاشتم.

این نوشته برای خیلی ا زدوستان ارزشمند هست، بحث تعریف نیست که چون بنده این ها رو نوشتم ؛ نخیر . بلکه ارزشمندی اون به خاطر شناختن چهره ای است که امروزه خود را داعیه دار یک طرح نو می دانند و وقتی با شبهاتی روبرو می شوند و سخنی در مقام پاسخگویی ندارند اقدام به فرستادن این دست پیامک ها جهت ارعاب و ترساندن دیگران دارند و هنگامی که به ایشون اشکال گرفته می شود که این کار شما تهدید نیست بیان می دارند که شما با اصطلاحات حقوقی آشنایی ندارید که احساس می کنم ایشون کلام محاوره ای را نمی دانند و به عرف نیز آگاهی ندارند .

دوستان و اساتیدم فرمودند این پیام ها رو در سایت بذارید و متن آن را در گوشی نیز نگه دارید تا برای کسانی که بعدها سخنی دارند و برخی از صحبت ها رو قبول ندارند به عنوان سند بماند.

دیروز ظهر بود که در کلاس درس و در هنگام  گوش دادن به درس های استادم بودم، که این پیامک از سوی استاد دوره های به اصطلاح متاریدینگ به دست بنده رسید با همین غلط های املایی که نشان از نداشتن تعادل روحی و داشتن اضطراب در نویسنده آن بود.

(متن پیام ها در گوشی بنده هست و دستی هم در این پیامها برای گذاشتن در این صفحه انجام نداده ام و به همراه غلط های دیکته آن قرار داده ام)

url

پیام اول)

جناب آقای افشاری
با سلام و احترام
به دل درر
یل آن که در دانشگاه و حوزه. درس خود. را مبنی بر مواردی که نشر اکاذیب و تهمت و افترا. را درست نیاموخته اید انشاالله در هفته آینده پیرو شکایت از تعدادی از دوستان روحانی دیگر شما از حضرتعالی نیز شکایتی به دادگاه ویژه. رو حانیت ارایه خواهد شد تا عبرتی برای سایرین شود تا با ابروی دیگران مانند شما بازی نکنند والسلام
دکتر حسن فراهانی

سخن من)

با اومدن این پیام شک کردم که این شماره ایشون هست یا نه . به همین خاطر اقدام به تماس گرفتم ولی ایشون جواب ندادند و بنده نوشتم که در خدمت هستم و ایشون نیز این جواب را برای بنده ارسال کردند.

پیام دوم)

خدمت از ماست .

سخن من)

با فرستادن این پیام، من از دوستان پرسیدم که این شماره متعلق به آقای فراهانی هست یا نه که جواب دادن بله ، شماره ۰۹۱۲۴۷۵۰۶۳۰متعلق به ایشون هست .

برای من سئوال بود که اولا چه شده که با یک نوشته این قدر ایشون و دستگاهی که ایشون رو همراهی می کنه برای شکایت از بنده متوسل به دادگاه ویژه روحانیت شده است و از سویی دیگر این همه همت برای فرستادن پیامک از سوی ایشون شده است .

از همه مضحکانه تر اینکه چه اصراری دارند که حتما عنوان دکتر بودن خود رو در پیام خویش بیاورند یعنی این ویژگی مهمی برای ایشون بوده است که فرق خودشون با من طلبه رو بیان دارند یا چیز دیگری در میان هست.

چند گزاره و کلیدواژه برای بنده جالب بود. دادگاه ویژه روحانیت، نشر اکاذیب و …

دوباره مجبور شدم نوشته خودم رو بخوانم تا بفهمم کجای اون اکاذیب بوده است و در کجا نشر پیدا کرده است که این همه ایشون رو به هم ریخته که باعث فرستادن پیام شده است . دیدم که خدا رو شکر به غیر واقعیت چیزی ننوشته ام که ترسی از دفاع کردن از آن داشته باشم .

به همین دلیل برای ایشون نوشتم که این پیام شما به غیر از تهدید و ارعاب پیام دیگری می تواند داشته باشد یا نه؟

و جالب بود پیامی که ایشون فرستاده  و مرا خوشحال کردند این بود که تمام زوایای وجودیشون رو برای بنده و دوستان دیگر آشکار کردند و به گونه ای و به گفته روانشناسان این استادی که خود رو مسلط بر امور جنگ های روانی می دانستند، اقدام به خودافشایی کردند . به علاوه تکرار واژه با مسمای «دکتر حسن فراهانی »

پیام سوم)

عزیز من گویا با مواد قانونی و حقوقی آشنایی نادر پیشنهاد می کنم بروی کلمه تهدید را تحقیق کنی یعنی چه؟بعد بگو تهدید این نشان می دهد مطالعات شما کاستی هایی دارد وگرنه عبارات بنده یک تذکر اخلاقی بود اعلام شکایت و اعلام شکایت در حقوق و قانون تهدید نیست!!!!!! عزیز من در موادی وارد شدید که نباید می شدی و به شما و دوستان شما ثابت خواهد شد اشتباه فاحشی کردید و مرتکب جرم افترا تهمت و نشر اکاذیب شدید!!!!در کمال تاسف لباس روحانیت راهم کهبای مظهر اخلاق باشد را به تن کرده اید
می توانی برای این که مطمئن بشوید از آقای حسین پور دانشگاه قرآن و حدیث بپرسید
دکتر حسن فراهانی

سخن من )

باز عنوان دکتر حسن فراهانی

نمی دونستم تا کی قراره این واژه دکتر حسن فراهانی آخر هر پیامک باشه. گفتم شاید آخر هر پیامک خود گوشی ایشون می زنه دکتر… ولی دیدم این حدس بیهوده است و نشان از چیز دیگری دارد که بماند.

اما چند مطلب جالب باز در این پیامک ها بود. نخست این که بنده بی سواد هستم که بله این واژه غریبی نیست به خصوص که امروزه در مورد هر کس که نقدی برای گفتن داشته باشد منتسب به این عنوان می شود .

در این مورد که آیا پیامک اول نشون از تهدید و ارعاب داشت یا نه رو به عهده خوانندگان می گذارم و تصمیم رو به عهده دوستان . آیا در این مورد دادگاه باید این برداشت رو داشته باشد که این پیامک تهدید هست یا منی که مخاطب این پیامک هستم یا عرفی که داریم با آن زندگی می کنیم.

مطلب سوم اینکه بله مطالعات بنده کاستی هایی رو دارد ولی نقد افکار ایشون و طرز رفتار و برخورد ایشون نیازی به سواد زیادی ندارد و با اندک تاملی در رفتار، نوع فعالیت ایشون و کلاس ها و نهایتا مختصری دیدن سایت ایشون و فیلمهای مضحکاته ای که در سایت قرار داده شده است ، می توان نقدهای بسیاری رو بر این دوره ها وارد کرد . جدای از این نقدهای که گروه بهداشت معنوی به این دوره ها وارد کرده اند. (می توانید مطلب جناب آقای مظاهری سیف رو در این مورد اینجا بخوانید و خود قضاوت کنید)

مطلب دیگری که در این میان هست این می باشد که جدیدا شاکیان از طرف دادگاه موظف به ارسال دعوت نامه اون هم پیامکی اون هم به گوشی دیگران شده اند و آن هم با خط خودشون . این دیگه جای تشکر از دکتر حسن فراهانی مبدع و مبتکر دوره های متاریدینگ ( چقدر خسته شدم از نوشتن این عنوان)داردکه به عنوان شاکی بنده، خودشون پیام هایی رو برای دوستان ارسال می کنند . من متشکرم از ایشون !!!!!!!!!!!!!!!!!!

مطلب دیگری که باید بگم این هست که  یاد دوستان باشد که از این به بعد اگر خواستن وارد موضوعی برای نقد بشوند از اون دوستی که می خواهند مورد نقد قرار بدهند اجازه بگیرند  و علت فراخوانده شدن بنده به دادگاه به علت این هست که بدون اجازه به نقد دکتر حسن فراهانی پرداختم و باید از این استاد بزرگوار اجازه می گرفتم .

مطلب دیگری که در این موضوع بود و مرا یاد سخن یکی از دوستانم انداخت این بود که نمی دانم چرا اینقدر ایشون از آقای حسین پور مایه می گذارد و خود مگر چیزی برای گفتن ندارند که این هم از دانشگاه قرآن و حدیث که دانشگاهی هست که خودم دانش آموخته آن هستم و در آن نیز این ترم و ترم قبل تدریسی رو دارم و همه ترس من این هست که این دانشگاه به خاطر اجرای این طرح با آبرویش بازی شده باشد.

و چرا این همه از دوست عزیزم آقای حسین پور که نقل قول ایشون رو در پست قبلی در نقد این دوره ها گذاشتم.

و هزاران چیز دیگر که دوست دارم در مورد اون بنویسم .

پیام چهارم)

همان که گفتم با عبارات حقوقی اصلا آشنایی نداری!!!
امید آورم در پایان دادرسی هم خوشحال باشید. گرچه این طور نخواهد بود!!!!!
در باره پیام مستقیم هم بگویم ااستنباط شما طنز است و چون من آدم شفافی هستم اطلاع رسانی کردم

یکی از رشته هایی که بنده مطالعه کرده ام روانشناسی است
در روانشناسی هم تهدید نیست عزیزم و در دادگاه ویژه رو حمایت صحبت از مواد قانونی است و ارتکاب جرم؛بنده حتی اگر در برابر قاضی هم بگویم شکایت خواهم کرد تهدید نیست عزیزم در تعجب هستم این مسایل بدیهیات علم حقوق است ولی شما نسبت به آن بی اطلاع هستید!!!!

یکی از ویژگی‌های بنده صبوری است پیشنهاد می کنم بروی با آقای حسین پور یا یک عالم حقوق مشورت کنی گویا امر بر شما مشتبه شده است والسلام والسلام دکتر حسن فراهانی

سخن من)

این پیامک هم ویژگی های خودش رو داشت برای بنده .

خوب من که قائل به بی سوادی خود هستم ولی انگار ایشون با عنوانی به نام عرف که در فقه امروزی ما در زمینه افتاء بسیار کارگشاست آشنایی ندارند . بنده وقتی به ایشون نوشتم این پیامتون نشون از تهدید داره ؟ ایشون فضای خود را در دادگاه می داند و نمی داند ما داریم در محاوره خود صحبت می کنیم و…

نکته جالبی که دارند این است که بیان می دارند مطالعات روانشناسی دارند که اگر کسی مختصر مطالعات روانشناسی داشته باشد می داند اجرای این دوره ها چه آثار سویی بر روح و روان دیگران دارد.

اما باز اسم آقای حسین پور

می دونید دوستم در مورد برگزاری این دوره برای طلاب و در قم و … چی می گفت؟ حتما به این نکته توجه کنید به خصوص دوستانی که در کلاس های ایشون شرکت می کنند.

ایشون در روز نخست معرفی این دوره یک چیز رو اثبات کرد و اون این مطلب هست که اصلا بلد نیستند برای جمع صحبت کنند و کلیپ هایی که از ایشون در سایت آپارات هست قشنگ این موضوع رو نشون میده .

وقتی پیامک های ایشون می آمد و از اسم دوست بزرگوارم استفاده می شد دیدم ایشون چون خودشون اهل بیان نیستند و توانایی صحبت کردند رو ندارند دوست دارند ازدیکران مایه بکذارند و به گفته یکی از دوستان در موسسه بهداشت معنوی ایشون در درگیری ها هیج جا حضور ندارند و غالبا دوستان طلبه رو برای درگیری به سراغ هم می فرستند، بدون اینکه خود در صحنه ای حاضر شوند.

دوست عزیزم می گفت: علت اینکه ایشون این طرح رو در قم اجرا کرده است این است که خودشون توانایی تبلیغ این دوره رو ندارند به همین از طلبه ها می خواهند استفاده کنند برای تبیین دورشون تا بتونند از بیان دوستان طلبه در سفت شدن پای خودشون در مورد طرحشون بهره ببرند و این همون اتفاقی بود که افتاد.

در ادامه من شروع کردم به اشکالاتی که ایشون در رفتارهای نقد دیگران دارند پرداختم، از جمله بحث آقای رائفی پور که دیدن این چند کلیپ رو به دوستان سفارش می کنم(کلیپ اول ، کلیپ دوم ) به خصوص کلیپ دوم رو حتما ببینید.

پیام پنجم)

منطق علمی شما هم معلوم شد برو در کرسی تی وی. کار تدوین گری که تکه ای از بحث آخر بحث به اول بحث مربوط شود و تدوین گر به هم بچسباند به بنده مربوط نمی شود عزیز برادر!!!! حتما برای همین نهاد رهبری و بسیج دانشجویی نامه زدند که از ایشان در دانشگاهها دعوت نشود!!!!
آن کسانی که باید بدانند می دانند و…..
برو هروقت قضیه کاشت را فهمیدید آن وقت می فهمید من چه کردم !”!!

سخن من)

کرسی تی وی که سایتی است پر از خالی که ایشون برخی از کلیپ های خودشون رو که یک طرفه به قاضی رفتن رو گذاشتن که خوبه دوستان این سایت پرمحتوای خالی رو ببینند .

دوم اینکه من به ایشون گفتم شما در جلسه اول گفته اید که نقش بسیار مهمی در خواباندن جریان فتنه داشته اید . کجاست این نقش شما . بعد ایشون به بنده می گویند برو سایت کرسی تی وی رو ببین.

من اشکال می گیرم شما چرا برای از بین بردن جایگاه رائفی پور نقد اشتباهی کردید و بعد فهمدید این اشتباه رو کردید و به جای اینکه بیایید و اذعان بدارید که اشتباه کرده اید می روید سخن خود رو دوباره تدوین می کنید و بعد به بنده می گید این کار تدوینگر فیلم هست برای مونتاژ فیلم .این دو به هم چه ارتباطی داره . دوستان دوباره این کلیپ رو ببینید .

اگر آقای رائفی پور رو دیگه این دو جا دعوت نمی کنند علتش چیست رو خدا میدونه و من نمی دونم و حتما به ایشون می گویم که جواب شما رو در این مورد بدهند ولیکن مگر شما … (بماند)

در مورد کاشت هم که ایشون می گویند برو ببین من چه کردم ، خوب هست که بگویم که آقای فراهانی، ببخشید آقای دکتر حسن فراهانی ! یک مقدار منیت رو بذارید کنار . اگر امثال بنده و دوستانم و هزاران طلبه دیگر که در دادگاه خدمت شما خواهید بود، در اون دوره طرح ضیافت نبودیم و در سال ۱۳۸۸  به دانشگاه نمی رفتیم و در کلاس ها بعد از بسیاری از مقدمات و درگیری و هزاران چیز دیگر که فکر کنم لازم است شما بروید در موردش تحقیق کنید چون بدیهیات هست و شما از اون بی خبر هستید، این کاشت شما که به نظرم خیلی از دوستان دیگر در ساختش دخیل بودند و کار شما نبوده است به تنهایی هرگز برداشت نمی شد و در همان حالت دانه می ماند. آقای فراهانی

چرا شما از مناظره این همه فراری هستید .

چرا در سالن های خلوت خالی از نفرات به نقد آقای عباسی می پردازید و هرگز آشکارا نخواسته اید که این حرف ها رو در روبروی ایشون بزنید.

پیام آخر)
شما درست می گویید بعضی ها خودشان را به خواب زده اند. چه می شود کرد؟؟؟برادر عزیز برایم سوال پیش آمده واقعا فکر می کنی دروغ وتهمت و افترا نزده ای!!!؟؟؟؟در لباس روحانیت که برای من جایگاه ویژه‌ای دارد از هر ضربه ای به دین خطرناک تر است. شما را دعوت به انصاف تقوی روزهایت اخلاق می کنم
تو نگران حلال حرام هزینه در یافتی ما نباش که اگر بدانی باید بروی استغاثه کنی!!
جوابیه خبرگزاری فارس را دادیم نزد ودر سایت خودمان هست و جوابیه بهداشت معنوی!!!!! را هم بزودی خواهیم داد

سخن من )

اولا در سایتی که متعلق به خودتون هست که هنوز من و دوستانم چیزی ندیده ایم که اثبات کند بحث مالی در میان نباشد که این به بنده ربطی ندارد و خودتون می دونید و اون موسسه های واسطه که شما رو دعوت کردند.

نکته بعدی این هست که من لباس به تن کردم که هر گاه دینم با هر خطری روبرو شد با آن خطر بجنگم حتی اگر دادگاهی بشوم .

نکته پایانی آن که چرا یکدفعه هم که شده یکی از شبهه های دوستان بهداشت معنوی رو جواب ندادید.

سخن آخرم )

بگذارید در وقت دگر…

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

۷۳ نظر

  1. سلام.آخه شفتالو مگه آقای فراهانی چی بهت گفته.شما بیشعورا هیچی نمیفهمید آقای فراهانی آدم پاکی هستن.

  2. با سلام خدمت دوست عزیز
    شیوه متاریدینگ سالهاست که در امریکا اجرا میشه ولی برخی از روی نادانی آن را بخود نسبت می دهند
    این نقل قول یکی از اساتید دانشگاه هاروارد امریکا بود

  3. محمد حسین رئیسی

    با سلام من به تازگی در کلاسهای آقای دکتر فرهانی شرکت میکنم و با خوانندن مطالب که دکتر تا به حال در پاسخ به گفت ها و حرکات شما و دوستان محترمتان و همچنین این مطالب شما که انتشار دادید نظرم این است که بهتر بود یک دوره کامل را سپری میکردید و بعد به تحلیل و بررسی این روش می پرداختید چون خود بنده با توجه به اینکه چند جلسه ای بیشتر نگذشته است ولی تاثیرات مثبتی احساس می کنم امیدوارم که با حسن نیتی که از گفته های شما احساس میکنم بتوانید در مورد این دوره ها بهتر نتیجه گیری نماید تا بناگاه و بخاطر عجله و یا خدای نکره مسائل دیگر اگر این دوره ها مفید باشد از تخریب جلو گیری شود و اذهان جامعه مخدوش نشود. با تشکر

    • با سلام خدمت شما برادر بزرگوار
      بنده منتسب به هیج جریانی نیستم و متاسفانه هنگامی که با نقد روبرو می شوند سعی در تخریب و آبرو بری شیوه دوستان شده است.بنده نقد اجرایی به این جریان داشته و دارم و هنوز هم برای برآورد ثمرات این کلاس خیلی زود می باشد.
      به نظرم شما هم زود است اینگوه برداشت کنید و بگذارید گذشت زمان نتیجه این دوره ها را بیان می دارو.
      خدا تمامی خادمان به اسلام و قرآنش را حفظ کند

  4. باعرض سلام
    آشنایی من با این کلاسها از طریق اینترنت هست و اطلاع بیشتری ندارم اما به نظرم ۲موضوع اینجا مطرحه
    ۱- آیا واقعا این کلاسها همانطور که گفته می شود هست یا خیر و چنین اثری که ادعا می شود دارد یا نه
    که پاسخ به این سوال رو از کسانی که این دورها رو گذرانده اند می شه بدست آورد البته مهم این نیست که
    حضور در این کلاسها تاثیر در تند خوانی داشته باشه یا نه مهم اینکه تاثیری که ادعا شده رو داشته باشه چون در غیر این صورت کلاسهای تندخوانی با سابقه بیشتر موجود هست (مثل تندخوانی نصرت)
    ۲- موضوع بعدی که جدا از مساله اول هست اگر اینطور که دوستان شرکت کننده در کلاسها میگن مسائل انحرافی عقیدتی در این کلاسها مطرح می شه باید با اون برخورد بشه و هیچ ربطی به اینکه این کلاسها واقعا تاثیر در تندخوانی داره یانه نداره مثل اینه که یه شخص متخصص دامپزشکی بعد نظرات تخصصی درباره مسائل پزشکی بده !!! آخه معلوم نیست چرا تو جامعه ما توی ۲مساله همه خودشون رو صاحب نظر می دونن یکی پزشکیه که همه اظهاره نظر می کنن دومی هم مسائل دینیه

  5. من خودم در کلاس های متاریدینگ بودم و واقعا تاثیر این کلاس هارو احساس میکنم.

    • سلام خدمت شما دوست بزرگوار
      بنده هم قائل به تاثیر هستم اما در کدام یک از ابعاد آن ؟
      در تندخوانی هم بله بنده قائل هستم که این تاثیر را دارد ولی این تمارین اختصاص به ایشان ندارد وجزو ابتداعات ایشان نیست . به همین دلیل باید دقت کرد که چه بعدی از تحصیل دوستان رشد کرده است .
      ممنون از لطفتان

  6. سلام
    المومن کیِّس

    متنی که شما نوشته اید بیش از ۱۶۰ کارکتر است، که درحالت معمولی یک پیامک بیش از ۱۶۰ کارکتر نمی تواند باشد.

    پس لطفا با این تهمت ها این بنده خدا را خراب نکنید

    • سلام
      ممنون از این دوست عزیز که خودشان را مومن و نیز کیس می دانند
      اولین بارم هست که می شنوم که یک پیامک بیش از ۱۶۰ کاراکتر نمی تواند باشد
      اگر ایشان خواهان دیدن پیامکهای دکتر هستند می توانیم در محلی قرار بگذاریم و بنده این پیامک ها را به ایشان نشان بدهد و یا با خود آقای حسین زاده در دارالحدیث صحبت داشته باشند که مطمئن باشند ایشان این پیامکها را فرستاده یا نه
      خواهشا پیامهای خنده دار نفرستند دوستان
      به خصوص شما برادر مومن کیس

      • خداهدایتتان کنه راست میگه پیام ۱۶۰کاراکتربیشترنمیشه

        • محمد حسین افشاری

          دوست عزیز. اگر زمانی که ایشان این پیامها را برای بنده می فرستادند را بررسی کنید اینگونه بود که می توانستید تا شش یا هفت پیامک که حدود ۴۰۰ کاراکتر می شد را ارسال کرد. امروزه هست که بیشتر از سه پیامک توسط مخابرات mms محسوب میشد و در اون سال اینگونه نبود.
          خوب هست در نقد نسبت به همان زمان این نقدها رو بکنید نه نسبت به الان

  7. آقای دکتر فرهانی خیلی چرت پرت میگه

    • با سلام خدمت دوست عزیز
      من این حرف شما را قبول ندارم
      ایشان برخی از مطالبی که در آموزش های خویش دارند از تندخوانی و روش های تقویت حافظه استفاده می کنند که در روانشناسی یادگیری تائید شده است ولی در مورد حرفهای دیگر ایشان اصطلاح شما را به کار نمی برم بلکه میگویم موید علمی ندارد و برخی از ایشان باید به آزمایشگاه سپرده بشود و یا در طول زمان اثبات شود که متاسفانه این کار نشده است .

  8. با سلام یک زمانی هم گالیه مدعی عدم گردش عالم هستی به دور زمین شد. و او را ابلح و نادان فرض کردند. یک سخن از دکارت: شک گذرگاه خوبی است ولی اقامت گاه خوبی نیست . می توان با دیده شک به تمام به تمام امور راه را برای بررسی بیشتر و پیشرفت علم باز کرد ولی در عین حال باید تعصب را کنار گذاشته و با دید عمیق تری به مطلب بیان شده نگاهی انداخت. تکذیب یا شاید هم تکفیر یک شخص آسان ترین راه برای عدم برسی بهتر و عمیق تر یک موضوع باشد. آیا این سخن پیامبر اعظم(ص) نیست که علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد. آیا بسط و گسترش شیوهای جدید مطالعه و از این قبیل مسائل برای یک کشور اسلامی که میخواهد نمونه با اعتدال یک حکومت اسلامی باشد و سر آمد علمی و فرهنگی جهان اسلام باشد نیست . نقد منصفانه خیلی خوب است ولی یکی از نشانه های نقد منصفانه دغدغه آن مطلب را داشتن و راه حل جایگزین برای آن داشتن است. آیا می توان گفت که به دلیل وجود موسیقی حرام در کنار موسیقی حلال ما وجود موسیقی را برای خود حرام بدانیم. آیا به درستی پروردگار از ما راضی می شود که ما خود به دست خود از نعمتهای او بی نسیب گردیم. فکر درست میوه درستی می دهد و میوه هم به یک روز و دو روز حاصل نمی شود . آیا شما در ابتدا با این استاد گرانقدر صحبت کرده اید و نقد خود را با ایشان در میان گذاشته اید که حالا مشغول به قلم فرسایی شدید و سعی در تخریب چهره این مرد علمی داشته اید. شاید ایشان صحبتهایی برای دفاع از خودشان خدمت شما داشتند و بعد از صحبت با ایشان یا شما مجاب به درست بودن صحبتهای ایشان می شدید یا ایشان مجاب به درست نبودن کارهای خود میشدند. آیا غلط های املایی ایشان (که شاید ناشی از استرس باشد) اینقدر در نقد شما مهم بوده است. همیشه باید به مردان نوآور و مبتکر درود فرستاد. چون خیلی دیگر از این بزرگان در عصر خود نیز تمسخر ویا حتی تکفیر شدند. خدا این مرد بزرگ را حفظ بفرماید. ما انسانیم و خطاکار اما آیا شما که ایرادات املایی ایشان را در سایت خود وارد می نمایید به نقد شما درباره دوره‌های آموزشی شما کمکی می کند . این پیامک به طور خصوصی برای شما آمده است و افشا آن برای یک انسان وظیفه شناسی مثل شما درست نیست. الله ستار العیوب.

    • با سلام خدمت شما بزرگوار
      بنده انتقادات خودم رو به خیلی از آقایان مسئول برگزاری دوره انتقال دادم ولی همه رفتارهای ایشان با تهدید همراه بود.
      چند نکته را لازم می دانم فقط بیان دارم :
      الف) آیا هر نوع آوری ای دلالت بر درست بودن آن است و یا این نوآوری باید ابتدا به عنوان یک فرضیه مطرح بشود و بعد از آن در قالب آزمایشکاه به بوته آزمایش دربیاید و بعد به عنوان نظریه حتی نه یک مطلب درست و حق مطرح کرد.
      کافی است شما راه اجرای آنرا بررسی نمایید که بدون داشتند فضای آزمایشگاهی در جامعه مطرح شد و نتیجه ای هم نداد.
      ب) پیامک هایی که ایشان فرستاد در قالب تهدید و بستن دهان بود. باید به ایشان در قالب سخنی پاسخ داده می شد. دلیلی ندارد شما وقتی شکایت کردید از یک نفر بعد به گوشی او پیام بدهید که بله این کارت می کنم اون کارت می کنم و بعد با تمام ادعا کلمه دکتر حسن فراهانی را بنویسید و چقدر این کلمه دکتر نوشتن و تکرار ان مضحکانه است.
      حرف در این مورد بسیار هست که نیازی نمی دانم در این نوشتار آن را بیان کنم
      ممنون از ادبی که در نوشته تان بود
      التماس دعا

  9. سلام
    بنده دکتری روانشناسی شناختی می خونم.
    یک برگه تبلیغاتی از آقای فراهانی به دست من رسید که پر از اغراق بود. اغراق در معنی واقعی کلمه.
    شما می تونید ظرفیت مغز، پردازش ذهنی، قدرت حافظه و توجه خودتون را افزایش بدید امانه ظرف ۱۲ جلسه. اما نه به میزانی که آقای فراهانی می گن. ظرفیت حافظه محدود است و برای انسان ۷ به علاوه یا منهای ۲ است. حالا اگر شما ظرفیت حافظه ۸ داشته باشید با تمرین زیاد می تونید در برخی مقولات -دقت کنید برخی مقولات- این توان را ۹ و اگر استثنایی باشید تا ۱۰ افزایش بدید. حافظه یک نوع نداره و چندین نوع می باشد و برای افزایش هر کدام از این حافظه ها تلاش جداگاه لازم است.
    توجه و تمرکز و یادگیری و حافظه کاری هم به همین ترتیب محدودیت ساختاری دارند که ناشی از محدود کالبد انسانی است. و برگه تبلیغاتی آقای فراهانی از نظر من به عنوان یک حرفه ای این رشته پر از اغراق هایی بود که می تواند افراد را شدید گمراه کند.
    متا ریدینگ در دنیا سالها قبل معرفی شد و ناسا برای راستی آزمایی مطالعه ای انجام داد و مهارت خواندن را در افرادی که این دوره را گذرانده بودند با افرادی که این دوره را نگذرانده بودند انجام داد و به این نتایج رسید:
    افرادی که دوره متریدینگ را گذرتنده بودند در مجموع دارای سرعت کندتر در خواندن، درک مطلب سطحی تر و عدم توجه به جزییات بیشتری داشتند.
    در ضمن بنده سایت های زیادی را گشتم تا بلکه جایی بخونم دکترای ایشون چیه و از کجا گرفتند اما فقط خوندم که ایشون دکترند!!!!!!!!!!!!!!!

  10. سلام
    بنده دکتری روانشناسی شناختی می خونم.
    یک برگه تبلیغاتی از آقای فراهانی به دست من رسید که پر از اغراق بود. اغراق در معنی واقعی کلمه.
    شما می تونید ظرفیت مغز، پردازش ذهنی، قدرت حافظه و توجه خودتون را افزایش بدید امانه ظرف ۱۲ جلسه. اما نه به میزانی که آقای فراهانی می گن. ظرفیت حافظه محدود است و برای انسان ۷ به علاوه یا منهای ۲ است. حالا اگر شما ظرفیت حافظه ۸ داشته باشید با تمرین زیاد می تونید در برخی مقولات -دقت کنید برخی مقولات- این توان را ۹ و اگر استثنایی باشید تا ۱۰ افزایش بدید. حافظه یک نوع نداره و چندین نوع می باشد و برای افزایش هر کدام از این حافظه ها تلاش جداگانه لازم است.
    توجه و تمرکز و یادگیری و حافظه کاری هم به همین ترتیب محدودیت ساختاری دارند که ناشی از محدودیت کالبد انسانی است. و برگه تبلیغاتی آقای فراهانی از نظر من به عنوان یک حرفه ای این رشته پر از اغراق هایی بود که می تواند افراد را شدید گمراه کند.
    متا ریدینگ در دنیا سالها قبل معرفی شد و ناسا برای راستی آزمایی مطالعه ای انجام داد و مهارت خواندن را در افرادی که این دوره را گذرانده بودند با افرادی که این دوره را نگذرانده بودند انجام داد و به این نتایج رسید:
    افرادی که دوره متاریدینگ را گذرانده بودند در مجموع سرعت کندتر در خواندن، درک مطلب سطحی تر و عدم توجه به جزییات بیشتری داشتند.
    در ضمن بنده سایت های زیادی را گشتم تا بلکه جایی بخونم دکترای ایشون چیه و از کجا گرفتند اما فقط خوندم که ایشون دکترند!!!!!!!!!!!!!!!
    لینک مستندات پیامم:
    http://thefastlearners.com/speed-reading-techniques-overview-of-the-various-approaches-for-faster-reading/

  11. در ضمن لازم به یادآوری است که “متا” قبل از هر واژه به معنی اطلاعات در مورد آن واژه است. مثلا متا کاگنیشن یعنی اطلاعات در مورد کاگنیشن یا همان شناخت. متا مموری یعنی اطلاعات در مورد حافظه یعنی شما بدانید حافظه تان چطور کار می کند. متا ریدینگ هم یعنی اطلاعات در مورد خواندن. معمولا نویسندگان کتاب ها در مورد محتوای کتابهایشان متا ریدینگ انجام می دهند. یا این که برخی محققین در یک متاریدینگ سلیقه کتابخوانی کودکان مختلف را با هم مقایسه می کنند.
    اما ما ایرانی ها تصور می کنیم “متا” معادل “ابر” به معنی بزرگ است و فراحافظه را حافظه فراتر از حد معمول معنی می کنیم، حال آن که فرا حافظه یعنی دانش در مورد حافظه.
    همین اصل را در مورد متاریدینگ هم در نظر بگیرید. با یک جستجوی ساده به زبان انگلیسی از اصالت وجود قدرت برتر خواندن و حفظ و یادگیری مطالب تحت عنوان متاریدینگ مطمئن شوید. این جایی است که تصویر ارائه شده توسط آقای فراهانی به قدری اغراق گونه است که می تواند بسیاری را اغفال کند.
    ارائه این تصویر واژگونهیا از سر جهل است و یا از سر علم و هیچ کدام معنای خوشایندی ندارد!

  12. سلام مجدد
    از این که پیام بنده را در سایت قرار دادید ممنونم. بنده به علت سریع نوشتن معمولا غلط املایی دارم و ممنون میشم که این اشکالات در انتشار پیام برطرف بشه.
    و سخنان خودم را تصحیح می کنم. متا ریدینگ همون چیزی است که تعریف شد یعنی جمع آوری اطلاعات در مورد محتوا و سلیقه خواندن. تند خوانی یا speedreading در دنیا به همان محتوایی اطلاق میشه که آقای فراهانی به اون متا ریدینگ می گن. تحقیقات ناسا هم در مورد انواع روش های سریع خوانی و درک مطلب بوده است که تحت عنوان photoreading و quantum reading و speed reading است.
    لازم می دانم برخی از اصطلاحات آقای فراهانی را در تبلیغات ایشان که مستند در اختیار بنده قرار دارد برای عزیزان باز کنم:
    PFC همان بخش جلویی مغز یا لوب پیشانی است که ایشان گفته اند با روش ایشان PFC سامان پیدا می کند.
    گفته اند حافظه دو هزار درصد رشد دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! روش محاسبه این دو هزار درصد قید نشده است.
    تصویر برداری لحظه ای و فوتونی: چنانچه می توانید در لینک ارائه شده ببینید و خودتان هم سرچ کنید، اصطلاح درست خواندن کوانتومی است و نه خواندن فوتونی و این که شما شاید به فرض محال بتوانید ده صفحه کتاب را ظرف یک دقیقه عکس برداری لحظه ای کنید، اما آیا برای ارتباط دادن مطالب عکس برداری شده و تحلیل تصاویر اسکن شده هم زمان نیاز ندارید؟
    نکته: در نوعی بیماری ژنتیکی فرد قدرت تصویر برداری لحظه ای از کتاب را پیدا می کند و دقیقا به شما می گوید که کدام کلمه سطر چندم کدام صفحه بوده است اما از پیوند دادن این اطلاعات عاجز است و نمی تواند به سوالات محتوایی و تحلیلی در سطح ساده هم پاسخ دهد. علاوه بر آن عمر این تصاویر ثبت شده در مغز هم بسیار کوتاه است. بنا بر این توجه عزیزان را به استثنائاتی از این دست جلت می نمایم و از شما تقاضا دارم در صورت مشاهده این گونه افراد از آنها سوال محتوایی هم بپرسید.
    “کتاب ۳۰۰ صفحه ای با این روش در مدت زمان حداکثر ۲۴ تا ۳۵ دقیقه مطالعه می شود!”
    با توجه به این ادعای آقای فراهانی ایشان باید بتوانند حداقل سه نمونه از این دست را که موفق بوده اند در یک جلسه پرسش و پاسخ در معرض اناقاد و بررسی چند تن از اهل فن و یا نه حتی در معرض دید مخاطبان بگذارند. کتابی ۳۰۰ صفحه ای با محتوایی جدید به افرادی که ایشان معرفی نموده اند ارائه شود و سپس آنان به سوالات حضار از آن کتاب (بعد از ۳۵ یا نه حتی بعد از ۲ ساهت پاسخ دهند).
    “برای ایجاد دانش تراکمی و بهبود وضعیت علمی کشور!!!!!!!!”: با این حساب بعد از ۱۲ جلسه باید نگران خالی شده کشورمان بر اثر فرار دانش تراکمی انباشته در مغزها باشیم.
    “پس از گذراندن ۱۰ -۱۲ جلسه آموزشی …از لحاظ کمی و کیفی، هوش، حافظه، تمرکز و مطالعه و دانش خود را به میزان شگفت انگیزی افزایش دهند!!!!”:آیا به نظر شما این اغراق نیست؟
    هزینه ۱۳۰ هزار تومان
    در پایان التماس می کنم این مقاله را بخوانید:
    http://venus9.blogfa.com/post-3.aspx

  13. سلام خدمت آقای روانشناس!!!!
    من خودم تو کلاسای استاد فراهانی شرکت کردم و تاثیرشو هم دیدم ,در ضمن این دوازده جلسه سه ماه طول میکشه و زمان کمی برای فراگیری متاریدینگ نیست

  14. چه نیازی بود که شماره رو تو متن درج کنید؟!مطمئنا استاد به شخصیت والای شما پی بردن.همینطور که بقیه ی خوانندگان این متن متوجه نگارش و لحن مغرضانه شما شدن

    • سلام بزرگوار
      دقیقا وقتی می بینم تمام جلسات ایشان و جدای از این نظرات پوج ایشان دارد برملا می شود خوشحال میشوم.
      حال اینکه متن مغرضانه هست یا خیر واگذار می کنمش به دیگران

  15. جهت اطلاع جناب روانشناس،
    متا ترجمه دقیقی نداره ولی بهترین ترجمه آن “شبه” است
    مثلا” meta data که شبه داده ترجمه میشه.

  16. سلام من روح الله هستم من دو دوره در متا شرکت کردم ذکتر منو خوب میشناسه بهنظر متا کمی برای تقویت خافظه و تند خوانی مفید ولی ارزش این همه وقت برای تمارینشو نداره ضمنا اصلا به اون وعده های داده شده رسیدنس خالی از تخیل نیست

  17. سلام اگه استاد فراهانی این متتن رو خوند خواهش میکنم یه بار دیگه این کلاس های متاریدینگ رو. تو بندر عباس برگزار کنن خواهش چرا فقط یه بار برگزار شد اگه قرار شد برگزار شه لطفا به شمارم اس بددید ۰۹۳۶۵۸۳۸۴۱۷ خواههش

  18. با سلام ، بنده بعنوان کسی که یک سال پیش دوره متاریدینگ ایشون رو گذروندم ، و البته به لطف خدا بعد از اون نتایج بسیار مثبتی توی تند خوانی و درک مطلب متون درسی و غیر درسی ، بدست آوردم. لازم دیدم به شما بزرگواران اطلاع بدم که با وجود حجم سنگین دروسم خیلی از دوره ۳-۴ ماهه ایشون بهره بردم( جهت اطلاع بزرگواران بنده سطح۳ فلسفه اسلامی جامعه الزهرا (س) ، سطح۳ فقه و اصول معصومیه قم و زبان و کارشناسی ارشد ادبیات عرب دانشکده اصول دین قم رو بطور همزمان میخونم.). و مهم تر از اون الان اون حظ و بهره کمی و کیفی که از ادعیه و قرآن کریم، میبرم مدیون اون دوره میدونم. اعتقادات مذهبی م هم راسخ تر شده بنظرم مهم نیست که ایشون مبدع این طرح هستن یا مدرس. لذا به همه مومنین توصیه میکنم از این دوره استفاده کنند و از برکاتش در راه رشد مادی و معنوی شون بهره ببرن.
    یا حق

    • ممنون از لطفتان
      بهره ای که میفرمایید مشخص نیست از چه بابتی است
      از بابت اینکه شما دوره تندخوانی را قبلا طی نکرده اید و اگر این دوره را در مرکزی قبلا گذرانده بودید متوجه می شدید که این از فواید دوره های تندحوانی است نه دوره متاریدینگ
      لذا خواهشمندم که یاد بگیریم اینها را تفکیک کنیم و با هم خلط نکنیم
      موفق باشید .

  19. سلام.ببخشید می خواستم درباره تندخوان ترین فرد جهان آقای هاوارد استیفن برگ صحبت کنم که بیش از ۲۵۰۰۰ کلمه در دقیقه مظالعه کرده.می خواستم بپرسم ایشون با چه روشی از تندخوانی به این سرعت رسیدن.مثلا با متا یا مثلا با فتوریدینگ . لطفا پاسخ صحیح بدید و لطفا جوابتون نمی دونم هم نباشه چون خیلی جستجو کردم و خیلی هم نا امید می شم

  20. با سلام بنده سالهاست در زمینه تند خوانی و تقویت حافظه تحقیق می کنم. اصولا در زمینه تند خوانی در ایران پایان نامه های در خوری نوشته شده است.(از جمله پایان نامه خانم جمیله شمعونی که استاد راهنمایشان دکتر سیف می باشند.)بیشتر تحقیقات در تند خوانی دال بر افزایش سرعت خواندن در متون ساده دارند ولی بیشتر تحقیقات در افزایش درک مطلب تفاوت معناداری نشان نمی دهند. تحقیقات نشان میدهد که مغز نمی تواند بیش از فراخنای ادراکش ۵تا ۹ ماده در هر مکث چشمی دریافت و پردازش کند. با این وصف و در مرتبه بالاتر عکسبرداری صفحه ای دروغی غیر علمی است. که مدعی آن بهتر است خودش با خواندن کتاب به همان طریق اثباتش کند.ادعای دکتر فراهانی در تلویزیون مبنی بر اینکه در تند خوانی با هوش و حافظه کاری ندارند!!!!نشانگر عمق بی سوادی ایشان در زمینه روانشناسی خواندن است. به نظر اینجانب قوه محترم قفضاییه به عنوان مدعی العموم آقای فراهانی را فرا بخوانند و کتابی در مقابلشان قرار دهند تا (با همان تصویر برداری لحظه ای شان بخواند!!)و اگر نتوانستند به اتهام تشویش اذهان عمومی تحت تعقیب قرار بگیرند. ادعاهای آقای فراهانی غیر علمی،غیر قابل استناد و در بسیاری از موارد مخالف اصول روانشناسی خواندن هستند. وحتی اگر فردی پیدا شود که ادعا کند با شرکت در کلاس فراهانی قدرت عکسبرداری پیدا کرده نیز نمی تواند سندی بر ادعای وی باشد چرا که استثنا نفی قاعده نمی کند ودر تحقیقات کل نمونه تحقیقاتی مورد آزمایش قرار میگیرد نه یک نفر. با سپاس .

    • ممنونم از مطالبتان
      در مورد علمی نبودن این روش بنده بارها به برگزار کننده این دوره ها تذکر داده ام که حداقل دو نمونه را باید به ورطه آزمایش کشید تا بتوان این نظریه را که هیچ تائید علمی ندارد را اثبات کرد. ولی چه می شود کرد که گروهی از دوستانی که چشم بسته از ایشان دفاع می کنند خود را فدایی ایشان دانسته و گروهی ایشان این طرح را از آسمان آورده است.

  21. آیا ایشون واقعا جانباز شیمیایی هستن؟

  22. سلام بر دوست عزیر
    شما میگی قصد تهمت و ابرو بری نداری ولی داری کلمه دکتر رو مسخره میکنی
    بنده رشته ام روانشناسی بالینی هست
    و اینو میدونم که غلظ املایی اون هم در گوشی لمسی نشان از مشکلات روحی نیست و این کلمه خودش یک تهمته که میشه در دادگاه پیگیری کرد
    و در عین حال کار روی نیمکره های مغز نه تنها مشکلات روحی ایجاد نمیکنه بلکه در تعریف باید در رفع اونها کمک هم بکنه
    حالا اینکه شیوه ایشون قبلا اجرا شده یا نشده مهم نیست مهم اینه که تو ایران کم رو این روش کار شده
    دوست عزیز شما داری اصول دین رو میخونی و باید بدونی هرگونه صحبت در پشت شخصی غیبت حساب میشه
    منتظر جواب شما هستم

    • سلام بزرگوار
      به نظرم لازم است هم بیشتر در مورد روانشناسی مطالعه کنید هم بیشتر در مورد مباحث دینی .
      اگر خواستید در این مورد سیر مطالعاتی ای را تقدیم شما می گنم.
      موفق باشید

      • بسیار جالبه که همه باید مطالعه کنند و شما نه !
        کمی شما هم مطالعه کنید که سطح شعور خود را بالا ببرید .
        و اگر مشکلی می بینید میتونید از مراجع قانونی پیگیری کنید . مگر قانون در کشور اسلامی ، قانون درستی نیست پس هیچ ترسی نداشته باشین و این کار رو پیگری کنید . مگر اینکه شما ترسی بر این داشته باشین که حرفهایتان سحط داشته باشد.
        شما متاریدینگ جهانی رو تا چه حد میشناسین ؟ آیا تا کنون در هیچ کدام از کاس های خارجی شرکت کردین ؟ تا بدونید تفاوت اون کلاسها با کلاسهای آقای فراهانی چیست ؟

        یک ساعت فکر کردن بهتر از ۷۰ سال

        • سلام . باور کنید موندم جواب پیام شما رو چی بدم. تمام پیامتان نشان از این هست که احساسات بر عقلتان چربیده هست. و اصلا با بحث های علمی و نقد آشناییتی ندارید. دوست عزیز بیشتر مطالعه کنید و نیز فکر.
          موفق باشید

  23. فقط میتونم بگم خدا هدایتشون کنه چیزهایی دیدم که ازشون که ….

  24. الیس الله بکاف عبده

    منظورم مرجع تقلید هست…تصحیح میکنم…خارج از این صحبتها حساسیت خودتون رو نسبت به غلط تایپی افردا بردارید و برداشت نکنید که بی سوادن !!!! در ضمن نقد جناب سیف رو هم خوندم قابل تأمله و بیشتر باید مراقب بود!!!! چه درباره ایشون چه هر استاد دیگه!!!! امیدوارم همه عاقبت به خیر بشیم ….و این ماجرا هم به خوبی ختم بشه?

    • با سلام
      ممنون از شما بزرگوار
      اگر با دقت مطالب رو بخوانید چه مطالب و نقدی که بنده نوشته ام و چه نقدهای دیگران را در این مورد مطالعه نمایید پی خواهید برد که جریان ناگوارتر از این مسایل هست.
      موفق باشید

  25. والا نمیدونم شما واقعا آخوند هستی یا نه
    ولی فکر کنم احساس میکنی که طلبه ای
    آخه داداش جون یه ذره خجالت بکش حیا کن
    تو طلبه ای ؟ پیش کی درس خوندی ؟ کدوم خراب شده ای با چه استادایی درس خوندی ؟
    آخه یه دونه آدم عاقل نبوده که بهت یاد بده که توی طلبه چه کاره هستی و وظیفت چیه؟
    مرتیکه وظیفه تو اینه که بشینی قرآن بخونی و روایت بخونی ببینی که مشکل مردم چیه و سعیت رو بکنی تا مشکلات مردم رو حل بکنی/
    آخه تو شهریه میگیری که به مشکلات مردم برسی نه اینکه هرچی ازدهنت در اومد بگی و هرچی که فکر میکردی رو بیان کنی
    داداش جون ، آقای آخوند جون میدونی فرق بین آخوند و طلبه چیه؟
    آخوند دنبال منبر و دم و دستگاهشه و تمام تلاشش رو میکنه تا منبرش خوب باشه ولی طلبه دنبال وظیفشه که امام زمان ازش راضی باشه نه هیچ چیز دیگه ای
    نه اینکه دنبال دم و دستگاه و این بازیای مشتری جلب کنی باشه
    آخه مهندس ، دکتر یه چیزی بگو بگنجه
    به گونجشکه میگن مناره تو اونجات برمیگرده میگه یه چیزی بگو بگنجه!
    با با زشته که یه کسی فکر کنه طلبه هستش اونوقت اینهمه مشکلات مردم رو نبینه و کور باشه بیفته دنبال خاله زنک بازی که اون چی میگه فلانی چی گفته و هیچ ربطی هم به مشکلات اساسی دین مردم نداره
    دو نفر دیگه دارن باهم دعوا میکنن تو شدی آتیش بیار معرکه
    مشکل جامعه بی سوادیه که متاسفانه خود حوزه مانند دانشگاههای ما مراکز بی سوادی هستند و آخرش جز دعواهای بی خود و دشمن شاد کن هیچ چیزی تحویل جامعه نمیدن و دردی از دردهای مردم رو دوا نمیکنند و فقط نشستن دنبال یه رسانه میگردن تا فحش بدن و آتیش بیاری کنن برای دعوای دیگران
    موسسه بهداشت معنوی کار خودش رو میکنه آره کلی پول بهش میدن که کاری که میخوان رو انجام بده
    تو هم یا پول میگیری یا خیلی احمقی که بدون پول گرفتن داری واسه یه عده پولکی آتیش بیاری میکنی. اون پولش رو میگیره کارش رو میکنه بسه دیگه به تو چه ربطی داره تو برو دنبال اصلاح باش.
    آخه بنده خدا این روشهای تندخوانی و امثالهم یه بحث کاملا علمیه که نتیجه یه سری از علوم هستش
    وسط اینهمه مشکلات عدیده مردم این همه مشکلات دینی
    این همه مشکلات اعتقادی این همه بی حجابی و بی حیایی
    این همه حرفهای انگلیسی و کارهای دشمن شاد کن
    احمق بازی در میاری می افتی به جون یه کسی که ادعا میکنه یه روش تند خوانی جدید رو کشف کرده
    بحث کتاب خوندن و روش مطالعه هستش باید از خدات باشه که وسط این همه آشوبهای فرهنگی یه خری اومده داره روی خوندن کار میکنه
    تو اگر راست میگی طلبه هستی که فکر نمیکنم برو از اهل بیت یاد بگیر چکار میکردن
    بیا بگو دمش گرم خدا حفظش کنه ما دستش رو میبوسیم که داره روی روش مطالعه کار میکنه بعدش هم بگو در کنار دست بوسی ایشون فلان اشکال و فلان اشکال رو هم داره که حتما باید جواب بده و…
    یا بگو ما از ایشون و زمینه کاری که داره میکنه تشکر میکنیم ولی احساس میکنیم که بخاطر فلان و فلان مشکلات در آینده دچار مشکل خواهند شد و کسانی که از روش ایشون استفاده میکنند حواسشون به این نکات باشه و بدونن که این نکات خط قرمزی هستند که اگر رعایت نشه فلان خطرات رو داره البته باید اثبات کنی که چرا فلان نکات خط قرمز هستند نه اینکه مثل اینهمه کتابهای دیگه گتره ای و کیلویی بشینی به هم ببافی

    دروغ میگی که البته کم نیستن کسایی که فکر میکنن طلبه هستن و آبروی حوزه رو با بیسوادیشون بردن و خداوکیلی دنبال بازی گندگی هستن و الا اگر دنبال امام زمان باشن و با امام زمان راز و نیاز داشته باشن امام زمان هم جوابشون رو میده و نمیزاره وسط این همه مشکلات عدیده اجتماعی مذهبی اعتقادی و با این وضع وحشتناک بی حیایی و بی عفتی زنان و مردان ، آدم بیفته دنبال بحثهای احمقانه و کودکانه که فلانی داره فلان غلط رو میکنه.

    نمیخواستم چیزی بگم چون اصلا ارزشی نداره آدم خودش رو بندازه وسط دعوای الکی دو نفر دیگه ولی دیدم دم از اسلام و مسلمین و طلبگی میزنی دیگه آدم نمیتونه خودش رو نگه داره و چیزی نگه

    این حرفهای بالا رو یه طلبه درس خارج که البته خودش سراپا نقصه به شما عرض کرد حالا فکر کنم که لازم باشه دوباره از اول بخونیش میخوای بشنوی یا نه فرقی نمیکنه وظیفه بنده بود که تذکر ی بدم شاید تاثیری داشته باشه. ایمیل هم نمیزارم که بخوام منتظر جواب باشم چون تقریبا اونی که باید رو عرض کردم دیگه نیازی به بحث نداره
    تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

    • با سلام
      بعید است دوست عزیز شما طلبه باشید اون هم از درس خارج خوانش.
      چون با ادبیات طلبگی و اهداف آن آشنا نیستید.
      به خصوص بی ادبی هایی که کردید نشان از آن دارد که نه سرباز حضرتید و نه یک بار طعام غذای ایشان را چشیده اید.
      موفق باشید

      • سلام .من بستشون رو گرفتم . وقتی یک ماه و نیم روزی ۴-۵ ساعت تمرین کردم ، نتیجه خیلی کمی گرفتم .طوری که اولاش هر صفحه اچار رو تو ۱/۵ دقیقه می خوندم ولی با اینکه یک ماه و نیم روزی بین ۴ تا ۵ ساعت تمرین کردم بعد از یک ماه و نیم سرعتم تااازه شد هر صفحه اچار ۱ دقیقه ،ضمن اینکه درکم ثابت بود و افزایش نداشت . درحالی که وقتی یک ماه و نیم باقی مانده تابستون رو تندخوانی تمرین میکردم اونم فقط ۲ ساعت در روز سرعتم در هر صفحه ۳۰ ثانیه رسید
        با ایشون هم با چت در ارتباط بودم و وقتی بهشون گفتم دیگه نمی خوام متاریدینگ تمرین کنم تو قسمت چت کلی تهمت زدن و بعضی از حرفایی که می زدن رکیک (به معنای واقع رکیک) .بود . دوستان من قبل از اینکه بسته رو بخرم با خودم گفتم اینایی که دارن میگن تهمته…
        دوستان مسئله رو بسط نمیدم ولی من شواهدی دارم که میگه ایشون به بیماری بدبینی مبتلا هست

        • محمد حسین افشاری

          سلام . عدم تاثیر تمارین ایشون امر اثبات شده ایست مگر برخی تمارین تندخوانی ای که ایشان بیان می دارند. و این تمارین تندخوانی، تمارینی است قدیمی که با عنوان همین تندخوانی آموزش داده می شود و ایشان کار جدیدی نکرده است.
          گرچه دوران ادعاهای ایشان به اتمام رسید و سیاهی برای ذغال باقی ماند.

  26. چرا اینجوری شد ؟
    بنده این رو شخصی نوشتم و نمیخواستم علنی باشه

    • بزرگوار همیشه یادتون باشه ایمیل نذارید آی پی دستگاهتون اینجا می افته و اگر به خاطر توهین های شما کسی بخواهد از شما شکایت کند این کار به راحتی امکان پذیر است.
      این آی پی شماست ۵.۲۲۱.۲۰۸.۲۲۴
      پس دوست عزیز
      اگر طلبه ای که بنشین و درس هایت را خوب بخوان تا بزرگ تر که شدی بتونی تو این درگیری ها که جلوی دکان داری برخی ها را می گیرد به خوبی شرکت کنید و اگر هم طلبه نیستید:
      ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
      عرض خود می بری و زحمت ما می داری

  27. سلام . من بسته های غیر حضوری ایشون رو مهر پارسال سفارش دادم. نه تنها برامون نفرستادن بلکه هر چی زنگ می زنیم می گیم پولمونو به خودمون واریز کنن واریز نمی کنن.!! کسی تا حالا همچین تجربه ای داشته ؟؟به نظرتون پولو می ریزن یانه؟؟؟؟آقای مهاجر ینی واقعا پولو می ریزن یا نمیریزن؟؟؟؟چه اشتباهی کردم

    • سلام دوست بزرگوار
      بنده اطلاعی ندارم
      همه چیز در این مورد امکان پذیر است

      • البته هر کس اشکالاتی دارد ولی در مورد این پیامک من شما را متهم به دروغگویی نمی کنم هر چند به صحت و متعلق به اقای فراهانی بودن ان نیز شک دارم چون مدارک بیشتری لازم است برای اثبات این قضیه.
        به عقیده ی بنده امروز که متاسفانه بعضی سخنران ها با تخریب چهره ی برخی مسئولین سعی در پیشبرد اهدافشون هستن ایشون حداقل همین که توهین یا تخریب نمی کنند قابل احترام هستند. در پناه حق باشید

        • سلام بزرگوار
          نمی دانم چرا این سخنان را بیان داشتید .شاید علت آن این است که جناب آقای فراهانی را شما اصلا نمی شناسید. نخست آنکه ایشان از مسئولین نیست. دوم آنکه بنده هم جزو آن دست از سخنرانان نیستم . سوم آنکه اگر شما با ادبیات ایشان آشنا بودید مطمئنا با نوع پیامک زدن های ایشان هم آشنا بودید و چهارم آنکه کافی است برای اینکه متوجه بشید ایشان چهره کسی را تخریب می کند یا نه ، به کلیپ هایی که ایشان در طی این ده سال برای تخریب چهره های فعالی مثل آقایان رائفی پور، مظاهری سیف و دیگران ساخته است مراچعه نمایید تا از این جهل به در آئید.
          سر به زیر برف بردن کاری را حل نمی کند
          امیدوارم شما هم در یک ماه بتوانید حافظ قرآن شوید که ادعایی است بس مضحکانه ( الان چهار سال از شروع دوره های متاریدینگ می گذره یعنی تا الان باید ۴۸ دوره آدم حافظ قرآن ساخته شده بود) فتامل

          • دوست عزیز مثل اینکه متن بنده را خوب نخواندید
            ۱-بنده نگفتم ایشون از مسئولین هستن متن را درست بخوانید
            ۲-ایشون انتقاد می کنند نه تخریب .مطمئنن به معصوم بودن استاد رائفی پور یا بقیه… که اعتقاد ندارید.؟
            ۳- دوست عزیز از جمله ((سر به زیر برف….)) ((جاهل بودن))و نوع لحنتون می شه توهین برداشت کرد پس به نوع ادبیاتتان دقت کنید.
            ۴-بنده در جریان سخنرانی های ایشون هستم سخنرانی ها کاملا انتقادی است و تقریبا در هیچ جای اون برداشت توهین نمی شه کرد مگر ایکه کمی مغرضانه گمان بر معصوم بودن بعضی سخنران ها داشته باشیم .
            ۵-در مورد دوره های متاریدینگ ایشون هم نظری ندادم.
            در گناه حق باشید

  28. سلام. من ۲ سال شاگرد ایشون بودم نه تنها حافظ نشدم و هیچ پیشرفتی نکردم بلکه اینقدردراین ۲ سال به من فشار های روحی و روانی وارد شد که تصور همه خارج است. این ادم به هیچ عنوان تعادل روحی و روانی ندارد. هر چند وقت یکبار می گفت هر چقدر حفظ کردید رها کنید و از اول شروع کنید این روش اصلی است وقتی بهش میگفتیم چرا زودتر نگفتی روش اصلی و که اینهمه از عمرمون تلف نمیشد بهانه می آورد که منتظر بودم یک سری از بچه ها از کلاس برن بیرون بعد روش اصلی و بگم. هر چند ماه یک بار این برناممون بود و پایان دوره وقتی حافظ نمیشدیم و پدر و مادرامون شاکی بودن میگفت بچه های خودتون مقصر بودن که تمرین نکردن و حافظ نشدن اگر هم مخالفت میکردیم با نظراتشون شروع میکردن به ظرف شکستن و داد زدن. مرتب میگف هروی از کلاسای من بره بیرون افسردگی شدید میاد سراغش من هم همین طور فکر میکردم واسه همین حاضر بودم با توجه به تمام فشاز های عصبی وارده از طرف ایشون من بمونم ولی وقتی اومدم بیرون تازه فهمیدم حالم خیلی بهتره و خیلی روحیه از دست رفته ام بهم برگشته نسبت به زمانی که اونجا بودم. من تمارینی که الان به صورت کتاب دراومده رو تایپ کردم و تمامش کپی است تاکید میکنم تمامش حتی تمارین لامپی رو هم که مدعی هست ابداع خودشه دروغ محضه و کپی از یک کتابه باید بهش دکترای کپی برداری بدن اینقدر که تو زمینه کپی ماهره. من وخانوادم ۲ سال بهش کمک کردیم و بعد که بهش انتقاد کردیم و من از کلاسش رفتم تمام کمک های مارو به راحتی نا دیده گرفت و تا تونست بهمون تهمت زد و به راحتی تا تونست با دروغ دوستان من رو بر علیه من بلند کرد چون میترسید اونها تحت تاثیر من از کلاس برن و شاگرداش کم شن. تا تونست تهمت زد. این داره از یه جایی تامین میشه که اگه مامورای امنیتی جلوشو نگیرن با کمک دشمن کشور و جوونای مردم و نابود میکنه این یه توصیه جدی به همه اس.

  29. منتقد مظاهری سیف

    آقای مظاهری سیف چرا به ربای کلان بانکها اعتراض نمی کند
    چرا به موسسات قرآنی که کلاس یوگا دارند اعتراض نمی کمد
    من فراهانی را نمی شناسم اما از شیوه برخورد اقای مظاهری هم اصلا خوشم نمیاد جالبه خود ایشون
    دچار انحرافه و در کانالش به غیر معصوم میگه عارف کامل پس یه سوزن
    به خودش بزنه بعد به دیگران گیر بده

    • محمد حسین افشاری

      باسلام خدمت شما دوست عزیز
      ایرادهایی که به اقای مظاهری سیف عزیز گرفتید را وارد نمی دانم، چرا که ایشان متولی همه انحرافات اجتماعی نیست. در این مورد متولی هایی داریم که باید ایشان پیگیر باشند.
      در مورد این که ایشان و دیگر دوستان با این گستردگی اقدام به مبارزه با این جریان انحرافی کرده اند این بود که جناب آقای حسن فراهانی با نام قران و حفظ قرآن اقدام به این امر کرده بودند که لازم بود جلوی این انحراف گرفته شود.
      ان شاالله موفق باشید

  30. مطالب رو مطالعه کردم ، چند نکته به نظرم رسید اولا که هیچ ایرادی در ارائه و نوشتن کلمه دکتر نمی بینم دوما غرض ورزی شما در جواب کامنت ها هم مشهوده این رو به عنوان یک آدم بی طرف عرض میکنم و سوما شما چنان صحبت میکنید که ادم حس میکنه که ۳۰ سال متاریدیگ کار کردید و به پاسخگو نبودن این روش در تمام ابعاد و زوایا اطلاع دارید که به همه توصیه میکنید زود قضاوت نکید بزرگوار به نظرم خود شما اولین کسی هستی که داری زود قضاوت می کنی هر چند قضاوت جز ذات بشر هست و اجتناب ناپذیره و ایرادی هم نداره اون چیزی که شما داری انجام میدی پیش داوری عزیز

    • محمد حسین افشاری

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      به هر حال دیگرانی هم بوده اند که این برداشت شما را نداشته اند.
      برای نقد یک جریان یا یک انحراف نیاز نیست خودتان مقلد آن جریان باشید چرا که هر کس که بخواهد اعتیاد را نقد کند نیاز ندارد که خود سی سال معتاد باشد تا بتواند اعتیاد را نقد کند.
      به همین اندازه فرصت بیشتر در بیان مطالب شما ندارم
      موفق باشید

  31. با سلام . من بسته ی اقای فراهانی به دستم رسید . هیچ محتوای انحرافی هم در اون وجود نداره . نقد های شما و دوستان دیگه رو هم که به چند نَفَر دیگه می گفتم ( نقد هایی مثل نقد بعضی ها که می گفتن از فیلم شمع ،جن در میاد !!!) خندشون می گرفت . پیشنهاد می کنم یک بار دوره رو شرکت کنید یا حداقل درست قضاوت کنید .

    • محمد حسین افشاری

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      در مورد شرکت در دوره دوستانی که منتقد این دوره بودند یا به طور کامل در این دوره شرکت کرده اند یا به طور کامل از مباحث و محتویات کلاس آگاه هستند. در مورد نقدهایی که شده است بگذارید در این مورد اهل فن و متخصصینی که وجود دارند نظر بدهند ممکن است نظریات علمی را هم اگر برای کودکان بیان دارید ایشان بخندند. پس معیار را خود و دوستان نگیرید.
      موفق باشید

  32. با سلام و احترام
    بنده قبلا کامپیوتر مهندسی سخت افزار خوندم ولی علاقه به ریاضی و فیزیک دارم و در کنکور سراسری که اون موقع دو مرحله ای بود ریاضی رو ۸۲ زدم که کارنامه اش موجود هست
    اولا در مورد کلمه meta صحبت شد بطور مثال Meta X معنی X of Xes می ده برای مثال meta data معنی داده ی داده ها می ده به عبارتی ساده تر اگر مجموعه اعداد زوج را داده ها در نظر بگیریم فرمول f(x)=2*x متا دیتای آن خواهد بود که داده ای عالی تر که رابطه بین داده ها را بیان می کند
    نمی خوام اینجا از فلسفه و فیزیک یا این چیزها صحبت کنم
    ولی خداوند به ما اسلحه قدرتمند داده به نام عقل،منطق ریاضی به ما میگه هر سیستمی رو از خروجیش شناسایی و تحلیل کن بسیار خوب خروجی این نظریه در واقعیت چیست آیا تا کنون این کسانی که این دوره ها رو گذزانده اند تونستند در آزمون هایی مثل کنکور و غیره رتبه های برتری بدست بیارن زمان ما هم تندخونی نصرت وجود داشت ما امتحان کردیم همش دکان و ادعا بود و بگذار آب پاکی رو بریزم رو دست این ادعا،اصولا ساختار انسان به عنوان نوعی سیستم هوشمند دارای محدودیت در حافظه اصلی می باشد به همین علت به لحاظ ساختاری نیاز به حافظه جانبی یا کمکی(مثل کاغذ و کتاب documents) داره و طرح چنین ادعایی غلط و خلاف ساختار سیستمی انسان هستش چون حافظه اصلی در سیستم(در مورد انسان حافطه همان مغز انسان) دارای ضعف های اساسی سیستمی مثل ۱-حجم محدود۲-ناپایدار(فرار)۳-برای نگهداری اطلاعات نیاز به مصرف انرژی دارد بنابراین حافظه جانبی جزیی لاینفک و مکمل هست
    پس خلاف جریان طبیعت خودتون شنا نکنید که چیزی جر اتلاف وقت و انرژی عایدتان نخواهد شد بگذار یه نکته تاریخی رو یادآوری کنم ۲۰۰ سال بود که دانشمندان بزرگ دنبال فرمول یا راهی بودند که عدد اول تولید نماید و وقت زیادی صرف کردند تا اینکه پس از ۲۰۰ سال یک دانشمند با برهان ریاضی ثابت کرد که طرح این مسئله نادرست بوده و چنین چیزی ممکن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.