معرفی کتاب «با دخترم»


کتاب «با دخترم»

نوشته: علی احمد پناهی و داود حسینی

فصل های کتاب:
۱) نوجوان و بلوغ
۲)نوجوان و دوستی ها
۳) نوجوان و راه کارهای موفقیت
۴) دختران و بهداشت و سلامت تن و روان
۵)دختران و بهداشت قاعدگی
۶) مسائل جنسی
۷) نوجوان و تحصیل
۸) احکام دختران


مقدمه نویسندگان کتاب
?کتاب پیش رو، شامل مجموعه ای از مباحثی است که برای استفادهٔ والدین و مربیان دختران نوجوان تدوین شده است. بعد از آنکه کتاب شکفتن سهم توست برای نوجوانان پسر ?♂تدوین شد و مورد استقبال والدین و پسران نوجوان قرار گرفت، لازم دیدیم برای آگاهی بیشتر والدین و مربیان نسبت به مسائل مربوط به دختران نوجوان، ?♀اعم از مسائل آموزشی، اخلاقی، جنسی، فقهی، اجتماعی، روانی و رفتاری، کتاب ویژه ای تدوین کنیم.
??
حق آن است که اعتراف کنیم: در برخی از خانواده ها تربیت فرزندان و به ویژه دختران، و ضع مطلوبی ندارد، ?و والدین و مربیان در قبال این و ضعیت احساس مسئولیت نمی کنند؛ درحالی که حساسیت دوران بلوغ از یک طرف و وجود محرکهای جنسی از سوی دیگر، میطلبد والدین و مربیان با حساسیت بیشتری به مسائل نوجوانان دختر بپردازند و با آگاهی از ویژگی های نوجوانان در این دوره و نیازهای روحی – روانی آنان، ارتباط های صمیمی تری با آنان برقرار سازند، و در این ارتباط ها، آموزش های لازم و مشورت های کارگشای خود را در اختیار آنها قرار دهند.?

در این کتاب کوشیده ایم مباحث مورد نیاز والدین و مربیان را در ارتباط با نوجوانان دختر مورد بحث قرار دهیم و با توجه به اندیشه های اسلامی و یافته های روان شناسی، برای پیشگیری از مشکلات اخلاقی، بهداشتی، جنسی، آموزشی، رفتاری و روانی آنها راه حل های مفید و مناسبی ارائه دهیم.

کانال ایتایی کشکولستان (بانک کتاب و مقاله)
@kashkolestan

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

۲ نظر

  1. درود بر دکتر علی احمد پناهی عزیز/این کتاب بسیار ارزشمند و مفید است

  2. سلام و درود الهی بر حجت الاسلام دکتر علی احمد پناهی که استادی توانا،مبلغی جامع،محققی زبردست و شهروندی منظم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.