آقایان بخوانند! (بخش دوم)

تامین نیازهای جنسی زن، امری است که بر بهبود روابط همسران موثر است. 

توصیه هشتم) در انتقادات از همسر، ظرفیت او را بسنجید.

هر کس در شنیدن انتقادات ظرفیتی دارد به خصوص آنکه مخاطب انتقاد شما، همسرتان که دارای روحی لطیف هست، باشد. از انتقاد مداوم و عیب گویی پی در پی پرهیز کنید و سعی کنید در انتقاد کردن ظرفیت و جنبه روحی او را در نظر بگیرید.
سعی کنید با عمل خود، اشتباهات او را بازگو کنید و در حد واجبات و محرمات این دایره انتقادات را قرار دهید. مکروهات و مستحبات در وقتی است که در اوج رابطه عاطفی هستید و از او می خواهید در صورت امکان و توانایی اش در زندگی به این مسائل نیز توجه داشته باشد.در صورت انتقادات زیاد، کاسه صبر او لبریز خواهد شد و او نیز لب به شکایت و انتقاداتی خواهد کرد که شاید شما دیگر در آن زمان ظرفیت شنیدن او را نداشته باشید و یا ممکن است آن زن در خود احساس حقارت و بی ارزشی کند که در این حالت (یعنی کم دانستن ارزش خود) دیگر او نمی تواند همسر خوبی برای شما و مادر خوبی برای فرزندانتان باشد.[۱]

توصیه نهم) جنبه های مثبت همسر خود را بشناسید و بازگو کنید.

برای یک زن مهم است که دیده شود، خوبی هایش بیان شود، از زحماتش قدردانی شود. سعی کنید جنبه های مثبت شخصیت همسر خود یا خانواده او را بشناسید. آن را برای او و در میان جمع بازگو کرده و به گونه ای برجسته سازید.
این کار جدای از اینکه باعث افزایش اعتماد به نفس او می شود، نشان از آن دارد که زحمات او در خانه دیده می شود و در کنار آن نیز فرزندان می آموزند که به خوبی های شما به عنوان پدر و خوبی های همسرتان به عنوان مادر با دیده ای بهتر نگریسته و همیشه قدردان آن باشند.[۲]

توصیه دهم) برقراری عدالت در میان خانواده ها

همسر شما نباید اینگونه برداشت کند که شما به خانواده خودتان بیشتر از خانواده او اهمیت می دهید. سعی داشته باشید عدالت را در میان خانواده خود و همسرتان به یک اندازه رعایت کنید. درست است که مادر و پدر شما جایگاهی برتر از مادر و پدر همسرتان دارد ولی در رفتار به گونه ای باشید که همسرتان بداند خانواده او نیز برای شما محترم و نیز دارای اهمیت است.
شما به عنوان شوهر نباید مانع ارتباط عاطفی او با خانواده اش (اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر و…) باشید. همان اندازه که شما نیاز به دیدن پدر و مادر خود دارید، او نیز به عنوان دختر آن خانواده نیاز به این دیدن و ارتباط عاطفی دارد. (وحتی ممکن است این نیاز در او بیشتر از شما باشد.)

توصیه یازدهم) دوری از سوء ظن

نداشتن سوء ظن یکی از مهم ترین توصیه هایی است که باید به همسران داشت. درست است فضای مجازی چارچوب های خانواده را مورد آسیب قرار داده است، ولی شما نباید با اندک شکی که به ذهن خود راه داده اید، همسر خود را مورد ظن و اتهام قرار دهید.
در مقابل نیز باید شما به گونه ای باشید و از کارها و حرفهایی که ممکن است سوء ظن همسرتان را به همراه داشته باشد، اجتناب کنید.
حتی در شوخی های خود با همسرتان نیز باید این مسائل رعایت شود و از شوخی و مزاحی که شک او را در مورد شما برانگیزاند، دوری کنید.

توصیه دوازدهم) توجه به نیاز جنسی

در روابط جنسی حتما باید خانم ها ارضا شوند و این ارضا هم باید در بعد جسمانی باشد و هم در بعد روحی. این پندار را از ذهن خود دور کنید که زنان نیاز جنسی ندارند و ارضای آن مهم نیست.
در هنگام برقراری ارتباط جنسی همانطور که شما نیاز دارید همسرتان برای شما زیبایی داشته باشد و بهداشت را رعایت کند، او نیز در این میان حق دارد که شوهر خویش را در اتاق خواب، تمیز و زیبا مشاهده کند. (این یک نیاز دوسویه هست)
توصیه ای دیگر که باید در این میان داشت این است که در روابط فرازناشویی هرگز عجله نکنید. زنان بیشتر از آنکه با ارتباط فیزیکی ارضاء شوند به ارتباط عاطفی و احساسی واکنش نشان می دهند. از همین روی باید همسر خویش را با جملات احساسی، عاطفی و تحریک برانگیز آماده کنید و بعد وارد ارتباط جنسی شوید. این توصیه به خاطر آن است که زنان دیرتر از مردان آماده ارتباط جنسی می شوند و نیز دیرتر به اوج لذت جنسی خود می رسند.[۳]

توصیه سیزدهم) چشم پوشی از عیب های ظاهری

عیوب ظاهری و جسمانی یا موقت است یا دائمی. اگر دائمی هست که این همان همسری است که شما انتخابش کرده اید که این عیب یا در خانه شما پدید آمده است یا از قبل بوده است که در هر دو صورت اگر امکان درمان او نیست، باید تحمل کنید و خوبی های باطنی او شما را شیفته اش کند. در مورد عیوب موقت هم که یک امر گذراست و بهترین کار در این مورد صبر است.
پس در هر دو حالت، عیوب ظاهری و جسمانی همسرتان را هرگز به زبان نیاورید و همیشه چنین وانمود کنید که او بهترین و زیباترین همسر برای شماست و کسی نمی تواند جایگزینی برای او باشد.

توصیه چهاردهم) یادآوری روزهای شیرین زندگی

سالگرد تولد همسرتان و نیز روز وصل شما با او از روزهای خوش زندگی به شمار می آید. سعی کنید تاریخ ازدواج و تولد همسرتان را همیشه به یاد داشته باشید و با هدیه ای او را به خود دلبسته تر کنید.
این را نیز بدانید که فقط به خاطر آوردن این روزها مهم نیست. بلکه باید آن روز را به گونه ای مدیریت کنید که روز خاطره انگیز و ماندگاری برای همسرتان شود. به او هدیه دهید. از او قدردانی کنید که زحمات خانه و تربیت فرزندان را به دوش گرفته است. در دادن هدیه نیز به علایق و سلیقه او توجه داشته باشید و سعی کنید هدیه ای که برای او می خواهید تهیه کنید منطبق بر نیاز او باشد.

  پی نوشت: 


[۱] .  محمدی ری شهری، تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث،  مترجم: حمید رضا شیخی، قم: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث، ۱۳۹۳، دوازدهم، ص ۴۶۳.[۲] . استون ای.رودز، تفاوت های جنسیتی را جدی بگیریم، مترجم: معصومه محمدی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ۱۳۹۲، اول، ص ۲۸۳.[۳] . محمدی ری شهری، ص ۳۸۴.

 ادامه دارد…

نویسنده: محمدحسین افشاری

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.